viernes, 8 de julio de 2016

Second week: Primary


This second week with the kids at English Summer School we have fun working about:
  • Grammar: during this week we had worked the food. As of different task, we have known the name of fruits, vegetables, their colours and we have internalized their spelling. 
  • Songs translate:   thanks to songs we have learned new vocabulary and we have fun translating the letters. .
  • Mini Chef: this week, in mini chef, we have done Mini pizzas. As of that activity we were able to put intopractice the learned vocabulary
     Pichi: through this dynamic activity we have done physical sport and know the rules of Pichi.
  • HangMan: with this tradicional fun game we have strengthened the pronunciation and  letter
  • Recepta:Recipe: With this activity, the older kids, as of the learned vocabulary, they have writen an imaginary or real recipe and then, they have drawn it. Next, they have readed their recipe to partner who, very attentive, made their questions to interact together. For other hand, the intermediate group have  created food dishes as of playdough.

 

Aquesta segona setmana amb els nens i nenes del English Summer School ens hem divertit treballant.
  • Gramàtica: durant aquesta setmana hem treballant els aliments. Mitjançant unes fitxes hem pogut conéixer el nom de les fruites, de les verdures, els seus colors i hem interioritzat la seva escriptura.
  • Traducció de cançons: gràcies a les cançons hem après nou vocabulari i ens hem divertit traduint i ballant cançons actuals.
  • Mini chef: aquesta setmana al mini chef hem fet mini pizzes. A partir d'aquesta activitat hem pogut posar a la pràctica el vocabulari après a la gramàtica.
  • Pichi: a través d'aquest activitat dinàmica hem pogut fer activitat física i coneixer les normes d'aquest joc.
  • Penjat: amb aquest joc lúdic-tradicional hem reforçat la pronunciació de les lletres en anglés i l'escriptura.
  • Recepta: amb aquesta activitat els més grans, a partir del vocabulari après, han escrit una recepta inventada o real i han dibuixat el seu plat. A continuació, van llegir-la als seus companys els quals, molt atents feien preguntes per interaccionar conjuntament. Per altra banda, el grup dels mitjans van crear amb plastilina alguns dels aliments apressos durant la setmana.  

No hay comentarios:

Publicar un comentario